W Statucie Szkoły dokonuje się następujących zmian:
Dział VI Rozdział 7 OCENA ZACHOWANIA UCZNIA w § 77 dodaje się pkt
od 12 do 19
12. W klasach I-III ocena z zachowania pozostaje ocena opisową.
13. W klasach IV-VIII ocenianie zachowania uczniów polegać będzie na
podsumowaniu zachowania ucznia w okresie poprzedzającym zawieszenie
działalności szkół, a także funkcjonowania ucznia w okresie nauki na odległość.
14. W czasie zdalnego nauczania każdy nauczyciel uczący w klasach IV-VIII
przyznaje (poprzez aplikację Teams) uczniowi punkty od 1 do 6
15. Uczeń przesyła do wychowawcy – poprzez TEAMS- swoją samoocenę.
16. Wychowawca po otrzymaniu opinii- przyznanych punktów przez nauczycieli,
samooceny ucznia i po uwzględnieniu swojej opinii wystawia ocenę
z zachowania.
17. Kryterium punktowe ocen z zachowania:
Wzorowe 6p – 5,5p
Bardzo dobre 5,4p – 4,5p
Dobre 4,4p – 3,5p
Poprawne 3,4p – 2,5p
Nieodpowiednie 2,4p – 1,5p
Naganne 1,4p – 1p
18. W klasach IV-VIII wszystkie dotychczasowe kryteria zawarte w Statucie Szkoły
obowiązują nadal, a poniższe kryteria dotyczą zdalnego nauczania i są
uzupełnieniem dotychczas funkcjonujących:
1) ocenę wzorową ( 6p) otrzymuje uczeń który:
a) wzorowo wywiązuje się ze zobowiązań ustalonych z nauczycielami,
b) odsyła wszystkie prace zadane przez nauczyciela,
c) w zaangażowany sposób uczestniczy w procesie zdalnego nauczania,
jest aktywny i samodzielny, wykonuje prace dodatkowe;
d) przestrzega zasad kultury osobistej podczas prowadzonych zajęć on-line
w stosunku do nauczycieli, rodziców, koleżanek i kolegów;
e) szanuje cudzą własność: nie kopiuje cudzych prac, nie podpisuje się pod czyimiś
pracami;
f) nie rejestruje wizerunku i głosu bez zgody osoby zainteresowanej,
g) nie hejtuje i sprzeciwia się hejtowi, nie publikuje zaczepnych treści mających na
celu tylko wywołanie reakcji;
h) bez zgody nauczyciela nie nagrywa prowadzonych przez niego lekcji,
i) bezpiecznie korzysta z narzędzi internetowych,
j) bierze udział w akcjach społecznych, konkursach.
2) Ocenę bardzo dobrą (5p) otrzymuje uczeń, który:
a) wywiązuje się ze zobowiązań ustalonych z nauczycielami,
b) odsyła wszystkie prace zadane przez nauczyciela,
c) uczestniczy w procesie zdalnego nauczania jest aktywny i samodzielny,
d) przestrzega zasad kultury osobistej podczas prowadzonych zajęć on-line
w stosunku do nauczycieli, rodziców, koleżanek i kolegów,
e) szanuje cudzą własność: nie kopiuje cudzych prac, nie podpisuje się pod czyimiś
pracami;
f) nie rejestruje wizerunku i głosu bez zgody osoby zainteresowanej,
g) nie hejtuje, nie publikuje zaczepnych treści mających na celu tylko wywołanie
reakcji;
h) bez zgody nauczyciela nie nagrywa prowadzonych przez niego lekcji.
3) Ocenę dobrą (4p) otrzymuje uczeń, który:
a) uczestniczy w procesie zdalnego nauczania jest samodzielny,
b) stara się wywiązać się ze zobowiązań ustalonych z nauczycielami,
c) stara się odsyłać wszystkie prace zadane przez nauczyciela,
d) przestrzega zasad kultury osobistej podczas prowadzonych zajęć on-line
w stosunku do nauczycieli, rodziców, koleżanek i kolegów;
e) szanuje cudzą własność: nie kopiuje cudzych prac, nie podpisuje się pod czyimiś
pracami;
f) nie rejestruje wizerunku i głosu bez zgody osoby zainteresowanej,
g) nie hejtuje, nie publikuje zaczepnych treści mających na celu tylko wywołanie
reakcji;
h) bez zgody nauczyciela nie nagrywa prowadzonych przez niego lekcji.
4) Ocenę poprawną (3p) otrzymuje uczeń, który:
a) uczestniczy w procesie zdalnego nauczania korzysta z pomocy innych,
b) zdarza mu się niewłaściwie zachowywać, ale wyciąga wnioski i stara się nie
powtarzać negatywnych zachowań;
c) stara się odsyłać wszystkie prace zadane przez nauczyciela,
d) szanuje cudzą własność: nie kopiuje cudzych prac, nie podpisuje się pod czyimiś
pracami;
e) nie rejestruje wizerunku i głosu bez zgody osoby zainteresowanej,
f) nie hejtuje, nie publikuje zaczepnych treści mających na celu tylko wywołanie
reakcji;
g) bez zgody nauczyciela nie nagrywa prowadzonych przez niego lekcji.
5) Ocenę nieodpowiednią (2p) otrzymuje uczeń, który:
a) celowo często opuszcza zajęcia zdalnego nauczania,
b) w większości nie wykonuje prac zadawanych przez nauczycieli,
c) w internecie zachowuje się w sposób zaczepny, niekulturalny, wulgarny, wstawia
nieodpowiednie treści, nie reaguje na uwagi;
d) nie szanuje cudzej własności: kopiuje cudze prace, podpisuje się pod czyimiś
pracami;
e) rejestruje wizerunek i głos bez zgody osoby zainteresowanej,
f) bez zgody nauczyciela nagrywa prowadzone przez niego lekcje.
g) zakłóca tok lekcji poprzez wyciszanie lub rozłączanie ( pojedyncze przypadki)
6) Ocenę naganną (1p) otrzymuje uczeń, który:
a) nagminnie opuszcza zajęcia zdalnego nauczania,
b) nie wykonuje prac zadawanych przez nauczycieli,
c) poprzez udostępnienie treści wpływa demoralizująco na innych,
d) rejestruje wizerunek i głos bez zgody osoby zainteresowanej,
e) bez zgody nauczyciela nagrywa prowadzone przez niego lekcje,
f) postępuje niezgodnie z prawem poprzez udostępnianie nagrań z udziałem
nauczycieli i uczniów bez ich zgody,
g) często zakłóca tok lekcji poprzez wyciszanie lub rozłączanie.
Uczeń może poprawić ocenę zachowania, wykonując zadanie zlecone przez nauczyciela, np. prezentację, pomoc naukową.